sobota, 6 grudnia 2014

Babeczki

U mnie dziś Mikołaj zostawił instrukcję,
jak mam wykonać prezent dla wszystkich,
bo on już nie da rady!
Wobrażacie sobie? ? ?
A może to przez to,
że ostatnio nie byłam zbyt grzeczna
- to musiałam mu pomóc?

Wyszły takie 2 porcje i 2 porcje duuużych babeczek

Przepis pochodzi od Pani Marty  
jednak moje babeczki były zrobione z podwójnej i zmodyfikowanej procji:

Składniki:
8 szkl. mąki
4 szkl. mleka
2 szkl. oleju
2szkl. cukru
8 łyżek kakao
4 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżeczki sody
6 jajek
1 duży słoik kompotu czereśniowego- ale czereśnie musiałam dziś pozbawić pestek.

Wykonanie:
 -u mnie było takie, że najpierw zmieszałam jajka i cukier mikserem. W osobnej misce wszystkie inne sypkie składniki też wymieszałam. Następnie dodawałam je do masy jajecznej. Jak ciasto było za gęste to dolewałam składniki płynne.
I tak do wykorzystania składników. Następnie ponakładałam ciasto do papilotek i do pieca. Piekłam w 180 stopniach do czasu aż wyglądały że już są gotowe (ok. 15 minut malutkie do 25minut te większe; sprawdzałam też patyczkiem, czy w środku jest ok)


Tak to już u mnie czasem bywa, że pomysł podczas pracy ewoluuje i tak było tym razem- miał być murzynek a wyszły babeczki.
I tak są pyszne;)

Pozdrawiam, Mariola:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło, że masz chęć skomentować